Sygnaliści
Sygnalista może dokonywać zgłoszeń za pośrednictwem następujących kanałów:
a) pisemnie - poprzez umieszczenie zgłoszenia w dedykowanej do tego celu skrzynce pocztowej z napisem „Zgłoszenia wewnętrzne - Sygnaliści”, znajdującej się przy wejściu do budynku Administracji przy ul. Św. Jana 9,
b) w postaci elektronicznej na adres:
c) na wniosek Sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku. W takim przypadku za zgodą Sygnalisty zgłoszenie jest dokumentowane w formie nagrania rozmowy umożliwiającej jej wyszukanie lub protokołu spotkania, które odtwarza jego dokładny przebieg (Sygnalista może dokonać sprawdzenia protokołu, poprawienia i jego zatwierdzenia przez jego podpisanie).
Składane zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i pełne wyjaśnienie przedmiotu zgłoszenia oraz powinno zawierać co najmniej następujące informacje: datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa, opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa, wskazanie podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie, wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa, wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje Sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia, wskazanie preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego (jeżeli nie będzie to wprost wynikało z funkcjonalności kanału).
Podmiot nie będzie rozpoznawał zgłoszeń anonimowych. Zgłoszenia anonimowe będą podlegały postępowaniu sprawdzającemu według decyzji Kierownika Podmiotu lub Kierownika odpowiedzialnego za kwestie stanowiące przedmiot zgłoszenia.