Ułatwienia dostępu

Skip to main content
Rejestracja do poradni:

+48 61 222 81 82

Centrala:

+48 61 222 80 00

Wersje Językowe

Prawa pacjenta

W Szpitalu Pomnik Chrztu Polski funkcjonuje Pełnomocnik ds. Monitorowania Procesów oraz ds. Praw Pacjenta, który czuwa nad przestrzeganiem Praw Pacjenta, udziela informacji Pacjentom Szpitala dotyczących Praw Pacjenta, uczestniczy w rozwiązywaniu spraw interwencyjnych oraz skarg
i wniosków pacjentów.

Przedmiotem skargi może być w szczególności:

  • naruszenie praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych;
  • przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw;
  • zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Szpitala.

Przedmiotem wniosku mogą być sprawy:

  • dotyczące ulepszenia organizacji Szpitala;
  • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
  • sprawy związane z efektywniejszym wykonywaniem zadań.

W sprawach dotyczących Praw Pacjenta oraz zgłaszania ewentualnych skarg i wniosków prosimy o kontakt osobisty z Pełnomocnikiem w dni robocze w godzinach 8.00-14.00 lub o przekazanie ich:

  • drogą mailową na adres:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • telefonicznie: 61 222 8 316
  • listownie: Szpital Pomnik Chrztu Polski Św. Jana 9, Gniezno

 Przy zgłaszaniu skargi lub wniosku prosimy o podanie:

  • imienia i nazwiska,
  • adresu zamieszkania,
  • telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail wnioskodawcy,
  • szczegółowego opisu zdarzenia.

UWAGA! Skargi lub wnioski anonimowe, tzn. nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego, nie będą rozpatrywane.

Skargi i wnioski w sprawach praw pacjenta można również kierować do następujących instytucji:

  • Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

adres: ul. Płocka 11/13 01-231 Warszawa

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

strona: www.rpp.gov.pl

  • Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ

ul. Grunwaldzka 158, 60-309 Poznań

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

strona: www.nfz-poznan.pl

Będziemy wdzięczni za każdą krytykę, ale i także pochwały, bowiem zadowolenie z usług świadczonych przez Szpital stanowi poparcie dla pracy podjętej na rzecz podnoszenia jakości opieki nad Pacjentem.

  • TIP czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta to wspólny numer telefonu Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia, który jest dostępny całodobowo.

800 190 590 to bezpłatny ogólnopolski numer infolinii, na który mogą zadzwonić wszyscy którzy chcą uzyskać szybką, kompleksową i przejrzystą informację dotyczącą praw pacjenta oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

22 688 05 00 numer stacjonarny dla połączeń z zagranicy oraz dla osób, które mają zablokowane połączenia z numeru 800 xxx xxx. Koszt połączenia wg taryfy operatora.

Pozostałe informacje dla pacjentów:

 

428512947 708085234825993 7443982854520042163 n