9e39de65 cd06 446f b437 c068c2927e2c

 

Zgodnie z obietnicami składanymi w dniu otwarcia nowego budynku, rozszerzamy działalność i wprowadzamy nowe metody leczenia. W minioną sobotę na Oddziale Kardiologii i Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego odbyły się pierwsze zabiegi ablacji tj. procedury umożliwiającej leczenie zaburzeń rytmu serca. Pierwszego zabiegu ablacji w Szpitalu Pomnik Chrztu Polski dokonał dr n. med. Adrian Gwizdała. 

Ablacja serca to celowe uszkodzenie tkanek przy użyciu czynników fizycznych lub chemicznych. Zabieg wykonuje się z użyciem prądu o częstotliwości radiowej w celu leczenia zaburzeń rytmu serca, w tym również migotania przedsionków. Ablację serca stosuje się w leczeniu nadkomorowych i komorowych zaburzeń rytmu serca.

 

Ablacja to skuteczna terapia, która:

  • pomaga w utrzymaniu prawidłowego rytmu zatokowego,
  • ma większą skuteczność niż leczenie z wykorzystaniem leków,
  • charakteryzuje się niskim wskaźnikiem powikłań.

Zaburzenia rytmu pracy serca to dość częsta i jednocześnie niebezpieczna dolegliwość, zwłaszcza jeśli ją zlekceważymy i nie wdrożymy odpowiedniego leczenia. Według różnych statystyk migotanie przedsionków może dotyczyć blisko jednej czwartej osób po 65 roku życia, w znaczący sposób zwiększając ryzyko wystąpienia udaru mózgu, a także zatoru i niewydolności mięśnia sercowego. Na szczęście migotaniu można skutecznie przeciwdziałać, a przez odpowiednie leczenie zapobiegać jego konsekwencjom.

 

Do najczęstszych objawów migotania przedsionków należą:

  1. Kołatanie serca, określane również jako palpitacje,
  2. Zawroty głowy,
  3. Omdlenia, 
  4. Szybkie i nieregularne bicie serca,
  5. Duża potliwość,
  6. Nudności,
  7. Spadek wydolności fizycznej,
  8. Uczucie duszności,
  9. Ból i dyskomfort w klatce piersiowej,
  10. Uczucie zmęczenia.

 

Nie bagatelizuj objawów ale pamiętaj też, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Pamiętaj o podstawowych zasadach:

  1. Bądź aktywny fizycznie. Nie rezygnuj z codziennych spacerów, jogi, jazdy na rowerze, pływanie lub innych form ruchu.
  2. Dbaj o zdrową dietę bogatą w witaminy, błonnik, minerały i inne substancje odżywcze.
  3. Zrezygnuj z palenia papierosów i innych używek.
  4. Utrzymuj prawidłową masę ciała.

72b53eb2 623b 47b1 acc1 184792b192a8

726da410 45f9 4148 9774 90ba3e85f883